tirsdag 24. april 2007

Healing

Fikk lyst til å fortelle om min healing erfaring. Har du prøvd det noen gang? Jeg skal prøve å gjøre en kort historie lang:)
Min føre dette kollega bestemte seg for å bli alternativ :) Ikke sånn plutselig da, men allikevel. Hun sa opp jobb, begynte å studere gestaltterapi og tok healing kurs. Ikke den rekkefølgen når jeg tenker meg om men.. ok, nok om henne!

Jeg er jo en utslitt dobbeltarbeidene "frøken" som har hatt et liv før dette (altså ikke at jeg har levd før jeg ble født som den jeg er i dag. Eller det vet jeg jo ikke da men, skjønner?) Uansett, healing tenkte jeg, kan kanskje hjelpe meg til å finne krefter og styrke til å takle hverdagslivets mange utfordringer (Herregud se den klisjeen da:) Toga i vei til denne damen da, vi pratet først en stund og jeg merker at hun gjør meg rolig med sitt vesen der vi sitter i det oransje rommet, hun med jordfargede klær og noe som lignet en turban på hodet.

Så skulle selve seansen begynne. Hun satte på noe rolig musikk, panfløyteaktig svevende, så gjorde hun noen ritualer med hendene....merkelig :) Men jeg var åpen (!) og lå stille på benken og tenkte at dette er ikke noe å le av..!! Og det var det jammen ikke heller, hun holdt på i 70 min!!

Jeg ble varm, rolig, opprørt, tåredryppende, avslappet. Kjære vene alt på en gang etter hvor hun var med hendene sine på kroppen min.Hun forklarte om de forskjellige shakraene og hvor i kroppen hva sitter om du skjønner? Hun kunne på en måte bekrefte for meg ting som hun umulig kunne vite OM meg. Hmmm, det er klart at ting hun sa kunne stemme for mange i min situasjon, og jeg er skeptisk (men, husk åpen!) og det gjorde i vertfall noe med meg!

Så til kjernen, har jeg fått mer krefter og styrke? Takler jeg hverdagslivets mange utfordringer bedre?? Bedre enn hva, spør jeg meg. Og det er vel kanskje her det ligger, i selvinnsikten, det går jo egentlig bra, jeg lever mitt nye liv, står opp om morgenen, gjør mine plikter, er som jeg pleier, ler av dårlige vitser, danser når jeg har lyst, gråter når det er påkrevd osv.... ? Ok, det var dagens...

Ingen kommentarer: