søndag 20. april 2008

Vårlig lykke i heimen :)

Min mor, en fantastisk liten dame, synes det er på tide med vårrengjøring her hos meg. Så i går stilte hun opp på trappen med to store poser. Kos det, hjelp til husvask kan jeg like :) Men hva med disse posene? Jo da, hun synes nok ikke datteren har det rette utstyret, for hun har med både kluter og rengjøringsmiddel :)

Hun er nøye min lille mor, og hun elsker å vaske bad! Hun bruker goood tid. ca. 1.5 timer nøye. Og da var det helt ryddig der før hun begynte! Hun lurer på om hun ikke skal ta veggene også, jeg sier at det trengs ikke, du gjorde jo det sist. Hun nikker bare og husjer meg ut døren. Snart kjenner jeg en nydelig duft ut i stuen. Er det sant? Har hun bedre vaskemidler enn meg?


Hun tar selvfølgelig alle veggene også, men inni skapene mine rører hun ikke noe. Eller det vil si, håndklærne MÅ hun bare omorganisere. Hun ruller de sammen, slik man ser i "baderominredningreklamer" Det er viktig synes hun, siden jeg har glassdører i skapene på skal det se estetisk ut sier hun. Og det gjør det selvsagt :)


Så mens jeg ligger på gulvet og skurer flisene i stua, suser hun opp i 2. etg. og setter i gang på badet der. Det er poden sitt bad, og mormor kom litt uforberedt på han stakkar, for der var det ikke akkurat ryddig. Men nå er det det :)


Vi holdt på hele dagen og innimellom kunne vi nyte solen på verandaen blant tørkestativer og støvete verandamøbler. Hun hadde selvfølgelig med hjemmebakte boller også! Og jeg kunne klemme henne farvel i seks tiden og gå fra rom til rom og smile.

3 kommentarer:

Sorgenfri sa...

Å, så kjekt! Jeg leker mer og mer med tanken på å få en liten dame hit en gang i uka, som kan fyke gjennom rommene med velduftende vaskemidler...
Blir kanskje for mye å kreve boller av vedkommende, men...
Ser ut som du har et kjempefint hus, foresten! :o)

Anonym sa...

Så deilig det høres ut!

Gratulerer med rent og fint hus :o)

Smula sa...

Takk for det du, ja jeg trives godt :)
JAAA, det hadde vært flott med en permanent rengjører... !!