tirsdag 29. april 2008

Russ igjen

Min datter er Russ i år. Hun koser vettet av seg og jeg er så glad :) Hun fyker rundt i de røde snekkerbuksene sine og er lik alle andre. Litt på skolen, litt ansvarsløs og kjempe flott.

Jeg settes tilbake til det herrens år 1986. Ja da, vi var rare på håret, men guuuri så flotte i røde og blå dresser! Med bil og en øl i handa har ikke så mye forandret seg. Vi hadde også knuter, for alskens mulig og korker av forskjellige slag i lua. Kanskje var vi ikke fult så gale som dagens, men i 1986's målestokk var det nok akkurat det vi var! Vi overnattet i telt på skolen, løp nakne gjennom gågata, klinte og hadde sex i stor skala vi også.

Og så hadde vi russekro! Hvert år fikk russen et gammelt hus av kommunen som vi kunne gjøre hva vi ville med. Vi malte, sydde og vasket, og dette stedet var nok viktigere enn bilen vår. Fest på kroa var det alltid, og når jeg tenker tilbake var det rart at såpass mange sto til eksamen :)

For dagens russ er kjøretøyet et alfa omega. Anleggene er heftigere, bussene både større og flottere, men jeg tror neppe de har det "gøyere" en russekull før dem, selv om de liker å tro det ;)

Hva er det med den tiden som er så fantastisk? Jo, stemningen, hemningsløsheten og bare det å være helt like er jo så befriende deilig. Og så har man liksom lov til å være litt ulovlig :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Moro med russetiden, men glad jeg ikke er 18 år lenger