fredag 20. juni 2008

Skummelt

Jeg går for tiden i fysioterapi. Det er jo i og for seg ikke noe spes med det, og heller ikke spesielt ok at jeg trenger det. Uansett, ryggen er ikke helt som den bør for tiden. Og mens man venter på diverse CT, MR osv. lindrer en flott dame, to ganger i uken, plagene mine med forskjellige teknikker.

Det er i korsryggen og hoftene det sitter. Så der går hun til med et lite apparat som stråler ut varme og sikkert noe annet bra. Så masserer hun litt, og jeg går deretter i et par apparater som skal styrke musklene rundt dette området. Helt greit selv om det er et sørgelig syn hva antall kilo jeg karer å bevege opp og ned.

En annen artig ting jeg gjør der er å ligge på en benk med beina i to løkker og et bredt belte rundt baken. Så senker hun benken til jeg henger i luften med bare skuldre og hodet i underlaget. Der blir jeg hengende og sveve en stund. Ryggen strekkes ut og jeg kan kjenne jeg blir lengre :)

En dag sier hun at jeg må slappe ordentlig av når jeg ligger der. Hun sier hun kan se at jeg spenner meg. Begynn i tærne sier hun, tenk at alle deler av kroppen skal slappe av. Ok, jeg begynner, og etterhvert som jeg fokuserer på å slappe av kommer tårene. De begynner bare å renne i strie strømmer nedover ansiktet mitt og inn i ørene!! Ja vel, dette kan gå, det er ingen andre akkurat i det området av lokalet, men så begynner jeg og hulke og da var det slutt.

Jeg tenker vel egentlig bare Hjelp! Hva er det som skjer? Jeg vil ikke gråte, ikke her! Og når jeg prøver å stoppe det kjenner jeg at kroppen spenner seg som en bue.

Vi er underlige vi mennesker tenker jeg. Og lurer på når jeg skal slippe kontrollen og bare få det ut. Hva det er vet jeg ikke, men det er helt klart noe skikkelig skummelt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det er nok ikke noe skummelt som kommer ut men jeg tror jeg kjenner følelsen.

Skulle så gjerne ønske du kunne slippe å ha vondt!

Smula sa...

Det går nok over. Men det er rart med alt det som sitter i hodet.