tirsdag 10. juni 2008

Superworldunknown

Endelig en walkman telefon!! Nå har jeg lagt inn en haug med sanger, og en av spillelistene er ren mimring over dager, episoder, epoker. Glade triste, kose...osv. Jeg blir helt matt av å høre på disse jeg vist. Noe er nytt, noe gammelt. Fellesnevneren er vakkert, artig, tårer, lykke....

Det indre livet, det som skjer i kroppen når man får gåsehud i en slitt kirke, hvor Iver Kleive og Knut Reiersrud stryker sine fantastiske toner inn i kroppen min.

Det boblende ungpike blodet i en kjellerstue et sted, med en type, med klærne på, jeg var veldig ung :) og Kiss sin Shandi tøt ut av høytalerne.

Kate Bush sin L'amour look somthing like you, fra albumet The kick inside får meg til å huske hårbørsten foran speilet og ønsket om å bli sangstjerne av storformat :)

Jan Eggums
, "Ryktet forteller" får meg til å kjenne duften av min sønns lille hode.

Mine egne første famlende skritt på gitaren da jeg satt med visesangbøker i timesvis og håpet mannen min ble borte på ubestemt tid og ingen kom på besøk... haha.. Eggum og jeg vi ble gode venner vi :)

1997 gav Prefab Sprout ut Andromada Hights..... åguuri... den er hemmelig :)


Epoken da jeg druknet i pianonoter...... da jeg tok det opp etter 20 års pause var det Siri Haukenes sine arr. i Reisefølge som gjorde meg lykkelig.

Sommere fylt med DeLillos, Postgirobygget, Trang Fødsel bare for å nevne noen av de norske "sommer lettvektere" sånt blir man bare glad av :) OG Här kommer sommaren med Balsam boys! haha!!

Theme from Shindlers list minner meg om han jeg møtte, som bare slo meg rett ned med sin kjærlighet.. hvorfor? Jeg har ikke en gang sett filmen, men ofte lyttet til musikken, og akkurat da kom han...

Charlie Haden and Pat Metheny - The Moon Is A Harsh Mistress seiler opp blant de jeg ikke har noen spesifikke minner knyttet til, den er bare vakker helt av seg selv.

Ja fra høy lykkefaktor, via drømmer, opplevelser, innom stor sorg, og til hverdags...

Og hva har Gustav Holst - Jupiter og Susanna & the magical orchestra - Condition of the heart felles? Ikke en dritt, bare en evne til å berøre gjennom musikk.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det er så fint at du fikk deg en bra bærbar musikkspiller pus! Glad for deg!