lørdag 8. desember 2007

Dagens

Morgenen er god. Sol og klart ute, ved i ovn, pode som sover og mor som drikker kaffe. Snart starter dagen for fult.

Høytiden nærmer seg med stormskritt og jeg gleder meg. Men tiden fram til den rolige uken blir for meg som for resten av befolkningen, travel! Ikke at jeg skal vaske tak og vegger, men det skal jo tross alt ryddes og vaskes sånn normalt, og bare det er et kapittel for seg her hos meg. At to mennesker kan rote så enormt uten å rydde det bort etter seg sånn med en gang, er et mysterium! Og når datter kommer hjem fra hybel og vil bake, samt at søster fra det blide vestland kommer på besøk for og kose seg, må storesøster ta i ganske kraftig.

Det hender jeg tenker: Takk og pris for besøk, så får jeg røsket opp i ting :)

Juleønsket for meg dette året må bli: et nytt mye mindre hus, med færre rom å rote i. Ikke fult så mange vinduer å pusse og ikke så mange utelyspærer å skifte! :)

Ingen kommentarer: