mandag 24. desember 2007

Vi pynter til jul og til glede

Ja så ble det klart. Og nesten alle hjerter gleder seg.... Her er fredfylt og deilig, latter og moro. Mine to barn og jeg stablet treet i foten og pyntet med rødt og er serdeles fornøyd med resultatet. I kveld skal vi være hver for oss og jeg gleder meg ikke spesielt til det. Jeg vet hvor mine tanker vil gå og jeg tror det blir tøft for meg å ikke kunne se mine barn pakke opp gavene sine.

Men som jeg sier til mine tenåringer, julen er så mye mer ,og så mange flere stunder enn akkurat julekvelden. Vi skal nok deilige dager sammen utover i uken.

Selv om 14 og 18 år er repektable aldre, blir ingenting det samme uten denne "julesokken" på sengen :) Den er fylt opp og på plass ved hver seng :) Men de skal visst ikke vekkes før Tre nøtter til Askepott. Tiden er definitivt over hvor vi koste oss med julemorgen sendingene på nrk, og hadde private "lusekamper" mellom sønn og far versus datter og mor :)

Under treet i år, hos pappa, vil det ligge en gitar til poden og klær og stæsj til dattera. Jeg vet de vil bli glade og fryder meg over det! Jeg vet de har anstrengt seg i forhold til å finne gaver til meg i år. Det er jo sååå vanskelig å holde tett :) Vi har også vært ute sammen for å finne gave til pappa, og vi er sikre på at han også blir fornøyd. Rart dette med de pakkene. Det er så gøy og kjøpe til dem man kjenner godt. Man bare ser noe og vet at YES! den må jeg kjøpe til han/henne :)

Jeg tar meg selv i å tenke på min fraskilte mann innimellom når jeg ser noe jeg vet han liker, og får et ønske om å gi han det. Det er vel ikke så merkelig egentlig, men litt frustrerende kanskje.

Hmmm... her i "musikk-kroken" min tenker jeg at det blir mange toner denne juleferien. Hjemme alene er for det aller meste godt, takket være pianoen mitt :)

Lille store Rydiger er også hjemme. Selv om han er en 6 kilos katt fikk han skikkelig fart på seg da julepynten kom opp på treet :) Her hviler han etter en strevsom aktivitet :) Vakker er han!


Jo, jeg tror det blir en god jul for meg og mine.
Det håper jeg du får også.

1 kommentar:

Anonym sa...

Veldig fine bilder også :)