lørdag 23. juni 2007

Herfra til Ville Vesten

Jeg finner meg selv valfartende "herfra til nå" om dagen :) Ferger er ikke gøy, enten de er små som Fybåten eller om de er store som Bastø. "Herfra" er Østfold, "nå" er Vestfold. Jeg vil anta at de som jobber på "Bastøene" kommer fra både øst og vest, men jeg er sikker på at i dag møtte jeg en som definitivt var vill.
Sto i kø da, som jeg pleier. Så var det rad nummer to sin tur til å kjøre på og man gjør da så godt man kan, følger køen og ser seg for. Bilen foran meg ble plutselig tydelig i tvil. Skulle hun kjøre opp (der alle trailere og større biler med henger etc. kjører) eller skulle hun ned, der hvor alle vi småfolk parkerer. Bilen foran henne ble vinket inn til øverste dekk og hun bak stakkar fulgte etter. Det skulle hun aldri ha gjort!! For da ble fergemannen helt gal. Aldri har vel begrepet kroppsspråk blitt definert tydeligere. Jeg kunne ikke høre om han sa noe, det regnet aldeles forferdelig og ut av min stusselige radio sang Susanne Sundfør av full hals. Men mannen sto nærmest og hoppet opp og ned. Brynene gikk helt sammen og munnvikene var på vei ned mot knærne! Armene viftet så jeg trodde skulderleddene skulle hoppe ut av ledd. Jeg tenkte stakkars mann, han har sikkert ikke hatt en god dag på jobben. Eller han har ikke fått seg noe på en stund :) Eller han kunne være fra Ville Vesten :)

Ingen kommentarer: