mandag 13. august 2007

Bråkmakere!

Sitter og lurer på når naboene mine rundt i feltet her skal bli ferdig med husa sine! For 4 år siden bygget jeg hus her oppe i åsen. Da var det en del boliger her allerede. Det er helt klart at bygger man i et nytt boligfelt må man regne med en del hamring og sånn, det dukker jo opp noen nybyggere innimellom de beste tomtene ;) Det er greit, den aksepterer jeg. Da er det ti ganger verre med dem som bruker årevis på å sette opp garasjer, og som kun er ute og snekrer når det er pent vær! Gode kvelder som skal tilbringes på verandaen blir et helvete i sirkelsager, høytrykk spylere og gressklippere! For man skal jo vaske huset grundig før stilaser bankes opp og arbeidskraft leies inn!! Plenklipping tar vi gjerne etter at middagen og dagens gjøremål er over og en annen stakkar ønsker en rolig stund i kveldsolen. Eller man bare må høytrykkspylet den bilen i kveld! Heldigvis får man si, har det ikke vært noen kveldsol i år, så var det enda godt for noe!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Smula.

Ramlet over bloggen din her, helt tilfeldig, og kjente jeg ble grepet av ett eller annet. Du skriver så UTROLIG godt. Tror jeg har lest alle innleggene dine, og sitter igjen med ett inntrykk av at du er en utrolig klok og "erfaren" dame. Tror jeg hadde kost meg over en kopp kaffe sammen med deg! Fortsett med dine fengslende innlegg, jeg kommer garantert tilbake :-)

Smula sa...

Takk anki :)
Erfaren er jeg nok, men klok vet jeg ikke... Kaffekopper med likesinnede er alltid en fornøyelse! Skal lese meg opp hos deg også :)