fredag 27. juli 2007

Camping



Et vennepar av meg stiller i praktfulle grilldresser på samme campingplass år for år. De ville så gjerne jeg skulle komme og kose meg litt, som de sa. Disse to er fantastisk gjestfrie og morsomme. Jeg hadde i grunnen tenkt å droppe turen til Strømstad i år men jeg pakket bagen og dro avgårde. OG angrer ikke på det!

Det skulle vise seg å bli en ganske våte dager på flere måter. Camping folk er en egen rase tror jeg.... de kommer til hverandre om det er sent eller tidlig. Poker med en øl og gammel dansk til frokost er visst helt vanlig. For gammel dansk må man nemlig ha på denne plassen for å kunne starte dagen, sette i gang systemet og få nøytralisert magen. Og ikke minst forberede den for hva som skal komme flytende resten av dagen)

"Hællæ, har dere besøk ? så koselig æ, Gunnar heter jeg"
Jeg strekker ut en hand og presenterer meg jeg også.
"Spellær u poker?"
Ja, jo jeg gjør jo det, Texas er vel ok....
Da er det de bare rydder av frokostbordet og tar fram sjetonger og 100 lapper.
Så er vi i gang.... Flerer kommer til og snart er det mye latter og moro i forteltet
Man drikker spiller og bader om hverandre og det er jo greit så får man avkjølt seg noe, og hodet holder seg sånn tålig....

Når klokka blir sånn ca. 14 er det ut på noen holmer med båtæne... *ler* Her treffes en hel gjeng med enda mere drikke og grilling og greier da se... Joa, kjenner at jeg kommer i stemning, og de er skikkelig hyggelige alle de som kjenne mine venner på campingen. Men jeg tenker at noe må jo ha skjedd i løpet av ferie ukene deres, for makan til festing må man øve seg på tror jeg....
Utover kvelden befinner jeg meg i et fortelt langt hjemmefra.... her var det enda et måltid og en kar med gitar! Da blir det sang og fart og jeg kjenner at detta var gøy! Vi holdt på der til utover i de små timer og tenker at jeg ikke gleder meg til den gamle danske i morgen...... Men dagene ble ganske like, selv om vi varierte litt på rekkefølgen av morsommheter....
Jeg lurer på hva alle de andre hundrevis av campinggjester på denne plassen ved Strømstad synes om denne gjengen. Jeg hadde det ihverfall utrolig gøy, men kjente at det var deilig å komme hjem til min gode Jensen madrass og litt roligere omgivelser.

Ingen kommentarer: