fredag 11. mai 2007

Jeg bare spør

Hurra! Ikke for 17. mai, men for at jeg endelig er tilbake på jobb :) Jo da det er flott å være tilbake etter en 5 mnd. lang rekonvalesens. Men gud så lite kontoret mitt er!! 230 x 330 cm. Ikke mye å rope hurra for det :( MEN det kan jeg faktisk leve med, verre er det med fargene.

Moment 1:
Veggene er knall oransje, og skrivebordene og hyllene er røde!! :) Jeg tuller ikke. Min "føre dette på kontoret" malte det slik. Hun er selv et fargerikt og fantastisk menneske og mener at disse fargene gir energi og glede. Noe jeg ikke betviler. Jobber som en helt jeg når jeg er der. Glad er jeg også, :) men jeg bør roe det ned litt, og driver i disse dager og planlegger oppussing.
Moment 2
Når man jobber i kommunal sektor er det slik noen steder at ting blir utført i rykk og veldig lite napp på en måte. Man trenger en hel masse tekniske duppeditter men man har aldri råd til kjøpe hele pakka, så det flyr av og til en inkompetent vaktmester eller noe som liksom ordner ting!! Kjære vene, det blir bare tull, og reultatet er: 249 ledninger, 38 ekstra stikkontakter, elgamle pc`er som durer, kopimaskiner som virker når de har lyst osv.... Gud hjelpe meg for et slit.

Veggene skal bli dusere og jeg investerer i nye kontormøbler. Det får briste eller bære, budsjettet er lite men disse pengene må jeg bare grave fram. Så, man slenger innom det elektroniske IKEA og finner både møbler og planlegger. Man setter inn mål og begynner å bygge seg et rom. Men hjelp! Hvorfor fungere slike ting så sjeldent? Man bør straks og med en gang ringe sin dataekspert.... :)
Og NÅR skal man få flyttet ut så man får malt? Hvem skal male? Er det meg? Og hvem skal da gjøre min jobb? Vaktmesteren? For han har iallfall IKKE tid til å male! Og hvem skal betale? Og ikke minst hvor skal man flytte hen i mellomtiden? Og hva skjer når man skal tilbake til nyoppusset rom igjen, og ingen vet hvilke ledninger som skal hvor? Jeg bare spør.

Ingen kommentarer: