lørdag 19. mai 2007

Sorg


Lillepus er død. Jeg hadde mistanke om at denne lille krabaten ikke skulle klare det. I går kveld var den så svak. Mamman hadde kommet tilbake, etter to døgn borte, i mellomtiden hadde jeg gitt den tillegg på flaske. Så forsvant mamman igjen og var borte i 24 timer. Jeg flasket så godt jeg kunne. Lillepus krøp på meg og sovnet i halsgropen min.I går ettermiddag kom mor tilbake og de lå sammen på kottet. Moren virket ganske utmattet, det er tydelig at hun ligger på en gård heromkring, for hun har halm og flis i pelsen når hun kommer innom. Jeg tenkte at hun ikke hadde mere melk. Prøvde å klemme på puppene men det kom ikke noe ut. Lillepus lå liksom bare der og pep svakt. Da jeg tok henne opp gjorde hun ikke noe motstand, men la seg i hånden min... hun pustet så svakt.
Skulle det være sånn? Jeg lurer så ille på om det var fordi lillepus ikke skulle leve at moren gikk, eller om hun er død nå fordi moren gikk?

Tidlig i dag gikk jeg opp for å se til dem.... da lå den lille kattungen borti et hjørne, den var død...
Jeg hadde ikke lyst på kattunge egentlig, men dette var utrolig trist. Poden er hos pappan sin, og jeg gruer meg til å fortelle det til han. Lillepus ligger nå på en hvit klut i en liten eske. Vi må nok begrave den i hagen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Uff, det er så trist når de dør :(

Mammaen visste nok at noe var galt, du gjorde hva du kunne men den hadde kanskje ikke overlevd uansett.